Tuesday, November 24, 2015

Week 21 Ocoee

Email Nov. 23⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️

It's actually getting pretty cold here, when it rains. When your soaking wet and your on your bike in 60 degree weather with the humidity on high...... It actually gets kinda cold here. I may haft to invest in a sweater. But yeah... I don't really envy your snow back in Utah. Hahaha.

I was with a member yesterday that gold leafed the Angel Moroni multiple times. He talked about how the Lightning rod on top of Moroni wasn't big enough so lightning would strike the trumpet. He also showed me the gentle process of applying gold leaf. He also is a graphic designer for Disney. He designed a lot of the menus for the Disney parks. I loved his art I included some down below.

I followed in the footsteps of elder Jacob west. The sacrament really can be a sacred experience! When we think of the importance of renewing our baptismal covenant the Sacrament can be as sacred as entering the temple. Never take the opportunity to renew your baptismal covenant for granted.

My companion is actually younger in the mission then I am soooo.... That makes me senior companion. Which is weird because I don't know anything about missionary work hahaha. But Elder Cheung is an amazing missionary. He's pretty awesome.  

Everything is sooooo black! This black guy even had a black Christmas tree!

This weeks awesome Mormon message is the spirit of thanksgiving. I've been sharing it with all the families down here. I love this time of year everyone is grateful for what they have in life and they remember Jesus Christ. It truly a blessing. I love you guys. I'm grateful for such loving friends and family! I'm grateful for all your support and love that I have received. I really have been blessed with wonderful friends and family. I love you guys!

—Elder Coley
3 Nephi 18: 7

That awesome Mormon message:

πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²Lizard counter: 278πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²

Elder Cortez
Elder Cheung
Elder Cortez

Friday, November 20, 2015

Week 20 - Belleview & Ocoee

Recording HERE
A lot of pictures down below. Sorry I gotta go. I'll tell you guys all about Belleview next time. I hope you all have a marvelous week. Thank you so much for all the great support. I'm sooooooo grateful for all your emails. Packages. And letters. I love you guys.

—Elder Coley
3 Nephi 18: 7

πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²Lizard counter: 233πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²
πŸŒ²πŸ‘πŸŒΎπŸ”πŸŒ‹CATAN standings 2-6 ⬅️ I'm not happy about this 

Tuesday, November 10, 2015

Week 19 - Belleview

Email Nov. 9th Elder Coley⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️

Sorry,  you get some pictures today because I gotta pump out this email quick. Well, you get a sick picture of me in some old people glasses. You also get a sweet picture of me in front of the 55+ sign at our apartment. Man the sunsets are awesome.

I love you all so much. Thank you in advance for all the birthday wishes. I'm sooooooo very grateful for the support, thank you guys.  I love you ! 

—Elder Coley
Matthew 5:16

πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²Lizard counter: 228πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²

Wednesday, November 4, 2015

Week 18 - Belleview

Email Nov. 2⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️⤵️

BIKE PROBLEMS. hahaha so we were riding our bikes a little bit more than usual because it was the end of the month. And my pedal was like popping it was weird. It was popping in and out. Soooooo..... I was stripping the inside threads of the pedal crank thingy. Soooooo... Yeah. It was cool though because we were biking home and I was thinking. Man I don't know if I'll make it home before my bike brakes. So I said a small prayer that I'd make it home or that I could at least bike to the inside the gate of our 55+ community. It was so cool. I made it just inside the gate. And I go to pedal one more time and the pedal brakes off the column. It was such a neat experience. I took a picture of the striped out bike. I took it to a bike shop and they were able to retread it and fix it. So.... I have a bike that works. Yeah!

Oh it was really cool we were teaching a less active that had lakefront property. I took a picture of his backyard. He said that he had alligators in his backyard before. I think his backyard looks pretty sweet. 

Mormon message of the week!!! I love this little video it's called: strive go check it out it's a video made up of a bunch of little snippets of different conference talks. It's pretty sweet. You should definitely check it out I really like the advice from Elder Uchtdorf on how to make your relationship with Heavenly Father better. 

I'm sooooo grateful for all your many emails and letters they really do comfort me thank you for the support. I am so very grateful for all your many loving prayers. I feel so blessed to have so many loving a caring friends and family. You guys are the best. Thank you.


—Elder Coley
Mosiah 4: 15

πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²Lizard counter: 193πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²πŸ‰πŸ²
πŸŒ²πŸ‘πŸŒΎπŸ”πŸŒ‹CATAN standings 2-2